Ny dag, nya tag

Det känns lite bättre idag. Jag har sovit och känner mig piggare, nu vet vi var vi har varann. Jag håller mig på min kant. Men skulle han komma för nära igen, då smäller det.

Läste idag om en chihuahua som börjat jobba för polisen, med katastrofhjälp tror jag det var. Coolt. Det är sånt som jag också vill göra. Jag är ju ärligt talat en av de mest vältränade hanarna här omkring. Och biffig är jag också. Många av de andra chihuahorna är så spinkiga. Om man blåser lite på dem så ramlar de väl omkull. Sån är inte jag. Jag håller till och med koll på de större hundarna. Jag springer fram till dem, helt orädd, och skäller. Skäller skäller skäller. Då fattar de vem som bestämmer! Nån måste ju ha koll på dem liksom. Annars vet de inte vad de ska ta sig till. De måste ha nån som jag, en ledare, som vet var skåpet ska stå, och som kan leda dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0